Зростання вивантаження зернових вантажів у портах Великої Одеси: аналіз січневих показників - Besarabia News

Зростання вивантаження зернових вантажів у портах Великої Одеси: аналіз січневих показників

фото: аgroportal.ua

На початку 2025 року порти Великої Одеси демонструють зростання обсягів обробки зернових вантажів

За інформацією, наданою АТ «Укрзалізниця», середньодобовий показник вивантаження вагонів із зерном у цих портах за перші 12 діб січня зріс на 12,13%, досягнувши 1387 вагонів на добу.

Динаміка вивантаження у портах Великої Одеси:

  • У порівнянні з попереднім місяцем, кількість вагонів із зерном, що рухаються до портів Великої Одеси, скоротилася на 17,38% (з 7307 до 6037 вагонів).
  • Середньодобове навантаження вагонів у напрямку портів також знизилося на 4,74% (на 61 вагон за добу), склавши 1225 вагонів.

Водночас відзначається стабільна робота портової інфраструктури та зростання ефективності обробки вантажів.

У порту Ізмаїл спостерігається значне накопичення вагонів із зерном, яке зросло на 52,85% (з 369 до 564 вагонів)

Середньодобовий показник вивантаження вагонів у порту збільшився на 2%, досягнувши 51 вагона на добу.

Це свідчить про розширення логістичних можливостей порту Ізмаїл, який відіграє важливу роль у транспортуванні зерна.

На кордонах із західними сусідами України спостерігається змішана картина передачі зернових вантажів:

Збільшення обсягів:

  • Польща: середньодобовий показник передачі вагонів зріс на 27,15%, до 48 вагонів.

Зниження обсягів:

  • Румунія: падіння на 28,04%, до 3,67 вагонів на добу.
  • Угорщина: скорочення на 22,73%, до 32,5 вагонів.
  • Словаччина: зменшення на 36,48%, до 20,08 вагонів.

Сумарно, середньодобова передача зернових вантажів через західні прикордонні переходи скоротилася на 13,92%.

Що впливає на динаміку?

  1. Погодні умови та сезонність. У зимовий період можливі ускладнення в логістиці.
  2. Збільшення інфраструктурної ефективності в портах Великої Одеси. Завдяки цьому значна частина зернових вантажів переміщується до чорноморських портів.
  3. Пріоритетність напрямків. Польща залишається основним вектором експорту через західні переходи, тоді як інші напрямки демонструють тимчасове зниження обсягів.

Порти Великої Одеси поступово зміцнюють свої позиції у забезпеченні експорту української агропродукції

Зростання показників обробки зернових вантажів у цьому регіоні вказує на готовність до подальшого збільшення обсягів.

Водночас зниження передачі на західних прикордонних переходах потребує уваги для забезпечення балансу між напрямками експорту та збереження гнучкості української логістичної системи.

Джерело: Валерій Ткачов. Facebook

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *