фото: Freepik
В Україні зростає кількість аварій, спричинених нетверезими водіями
За даними Національної поліції, у 2024 році було зафіксовано 65 702 випадки керування транспортними засобами у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, що на 2% більше, ніж у 2023 році, і на 6% більше, ніж у 2021 році.
Найбільше нетверезих водіїв було зафіксовано у таких регіонах:
- Дніпропетровська область – 8 745 випадків,
- м. Київ – 8 176 випадків,
- Одеська область – 7 073 випадки.

Водночас найменше випадків зафіксували на:
- Черкащині – 720,
- Тернопільщині – 816,
- Івано-Франківщині – 880.
У 2024 році Генеральна прокуратура відкрила 1 054 кримінальних провадження за фактом керування транспортними засобами у нетверезому стані
Це на 11% більше, ніж у 2023 році. Водночас до суду дійшло 57% справ, а загальна кількість судових рішень склала 29 816, що на 14% більше, ніж до початку повномасштабного вторгнення.

Загалом у 2024 році в Україні сталося 1 000 ДТП, спричинених нетверезими водіями, що призвели до загибелі та/або травмування людей.
Внаслідок цих аварій:
- 110 людей загинуло,
- 1 302 особи отримали травми.
У порівнянні з 2021 роком кількість таких ДТП зросла на 19%, що свідчить про тривожну тенденцію.
На сьогодні кожна 25-та дорожньо-транспортна пригода з постраждалими в Україні спричинена керуванням у стані сп’яніння.

Фахівці називають кілька основних причин зростання кількості ДТП, скоєних нетверезими водіями:
- Стрес та психологічна нестабільність населення внаслідок війни;
- Недостатній контроль на дорогах через зосередження правоохоронців на інших завданнях;
- Низька ефективність покарань за водіння в нетверезому стані;
- Культура толерантності до алкоголю серед частини водіїв.
Для зменшення кількості подібних правопорушень потрібне посилення відповідальності за керування у стані сп’яніння, проведення профілактичних кампаній, а також збільшення кількості патрулів на дорогах.
Зростання кількості ДТП, спричинених нетверезими водіями, є серйозним викликом для українського суспільства
Попри посилення контролю з боку правоохоронних органів, проблема залишається актуальною і потребує комплексного підходу – від законодавчих змін до підвищення рівня свідомості водіїв.
Джерело: Опендатабот