фото: Ізмаїльська РДА
Господарський суд Одеської області розірвав договір на суму 500 мільйонів гривень, укладений для ремонту автомобільної дороги Ізмаїл — Кілія — Вилкове
Цей контракт із компанією «Ростдорстрой», пов’язаною із депутатом Одеської міської ради, було підписано ще в травні 2021 року, але жодних робіт за ним так і не виконали.
Прокуратура ініціювала розгляд справи, заявивши, що на момент укладення договору ані в державному, ані в обласному бюджеті не було передбачено коштів на такий масштабний проект
Дорожнє відомство, попри це, взяло на себе зобов’язання оплатити роботу, що є прямим порушенням Бюджетного кодексу України.
Контракт передбачав завершення ремонтних робіт до кінця 2022 року, але за три роки не було виконано жодних робіт. У результаті суд визнав договір недійсним.
У рамках цього ж процесу раніше суд заборонив Державній казначейській службі перераховувати кошти за договором компанії «Ростдорстрой», а також зупинив виконання будь-яких робіт
Ці заходи були спрямовані на захист державного бюджету від неправомірних витрат.
Політичний підтекст
Компанія «Ростдорстрой» пов’язана з Геннадієм Трухановим, мером Одеси. Подібні зв’язки викликали підозри щодо прозорості використання бюджетних коштів, адже проект ремонту дороги мав бути одним із ключових для регіону, проте залишився нереалізованим.
Рішення суду ставить під сумнів можливість швидкого ремонту дороги Ізмаїл — Кілія — Вилкове
Ця траса є важливою для сполучення населених пунктів півдня Одещини, зокрема для транспортного доступу до Дунайського біосферного заповідника та туристичних зон.
Водночас розірвання контракту може послужити уроком для більш відповідального планування та контролю за використанням бюджетних коштів у майбутньому.
З огляду на масштаб проблеми, необхідно терміново переглянути стратегію фінансування та реалізації таких проектів
Прокуратура наголошує, що укладання договорів без реального фінансового забезпечення порушує законодавство та ставить під загрозу виконання важливих інфраструктурних завдань.
Доля траси та можливість її ремонту залишаються відкритими, адже навіть після розірвання договору проблеми фінансування та організації залишаються актуальними.
Джерело: Думська